Facebook-bedrijf wil dating-app voor mensen met cryptomunten
Matchen in de blockchain

Facebook-bedrijf wil dating-app voor mensen met cryptomunten

24-03-2022 13:42 Laatste update: 13:42

Facebook-moederbedrijf Meta wil zijn positie in de Web3-wereld versterken. Het bedrijf heeft acht nieuwe handelsmerken aangevraagd, waaronder eentje voor een dating-app voor mensen die cryptomunten bezitten.

Het bedrijf van Mark Zuckerberg is sterk aan het inzetten op Web3-applicaties. Daarbij zullen cryptomunten en NFT’s een grote rol spelen. Om die reden diende Meta acht blockchain-gerelateerde merkaanvragen in bij het patentbureau van de VS, de USPTO. Dat meldt Cointelegraph.

Het meest opvallende voorstel van Meta was die voor een nieuw sociaal netwerk, waarbij ook een dating-app hoort. Daarbij zou er een tak zijn die zich specifiek richt op mensen die investeren in cryptomunten. 

Meta wil zich bovendien zelf bezighouden met de handel in cryptomunten, blockchain-activa en andere virtuele producten. Daarvoor diende het een merkaanvraag in voor diensten voor de verwerking van financiële transacties.

NFT's

Zuckerberg zei al eerder dat hij een marktplaats voor NFT’s wil maken. NFT's zijn digitale certificaten van echtheid die moeten bewijzen dat een virtueel object iemands eigendom is. Ze zijn populair voor de handel in digitale kunstwerken.

VR-brillen

Meta wil ook zelf een hele reeks hardware en software ontwikkelen rond Web3, de nieuwe generatie internettoepassingen. In de aanvraag noemt het bedrijf onder andere software voor de gamingwereld, e-commerce en transacties op de blockchain. In een andere aanvraag benoemt Meta specifiek headsets en andere hardware voor games in virtual reality (VR). 

Het bedrijf heeft nu al een afdeling die VR-brillen produceert, namelijk Reality Labs, het voormalige Oculus. Meta ontwikkelt ook een bril voor augmented reality (AR), waarbij virtuele beelden over de werkelijkheid worden getoond.

Advertenties in de metaverse

Nog een opvallend voorstel is de aanvraag om advertenties aan te bieden in AR en VR. Hoe dat er exact zal uitzien, is nog niet bekend, maar het is niet de eerste keer dat het bedrijf experimenteert met advertenties in de virtuele wereld.

Verder wil het bedrijf in de metaverse nieuwe diensten aanbieden om te publiceren, te communiceren, elektronische portefeuilles te beheren, authenticatie-software te gebruiken en nog veel meer

Het kan tot acht maanden duren voordat de aanvragen worden goedgekeurd, aldus de USPTO. 

Bekijk ook: